گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

با ما شما همیشه یک قدم جلوتر هستید...

گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

با ما شما همیشه یک قدم جلوتر هستید...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

طلاق توافقی برای ساکنین خارج از کشور

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجین به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهریه ، نفقه، جهیزیه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود به عنوان مثال توافق می کنند زوجه مهریه را در قبال طلاق ببخشد یا دریافت کند و یا با شرایط توافق شده مهریه پرداخت شود بنابراین تمام موارد توافق در رای دادگاه منعکس خواهد شد و قابلیت اجرا دارد.

طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟ 

طلاق توافقی با توجه به رویه مختلف شعب دادگاه های خانواده در تهران معمولا کمتر از یک هفته تمام خواهد شد. در طلاق توافقی علاوه بر حقوق مالی، حضانت فرزندان، نحوه ملاقات و نفقه فرزندان با توافق در رای دادگاه مشخص می شود وکلای پایه یک ره جویان عدالت با اشراف کامل به مجتمع قضایی های متعدد تهران طلاق توافقی را با کمترین زمان و منصفانه ترین حق الوکاله برای شما انجام خواهند داد.

نکته: توجه داشته باشید هیچ زن و شوهری نمی توانند بدون رای دادگاه به دفتر خانه طلاق مراجعه کنند و هیچ دفتر خانه ای نمی تواند طلاق را بدون رای دادگاه ثبت کند.

مدارک لازم برای طلاق توافقی:عقدنامه و شناسنامه زوجین مدارک لازم برای طلاق توافقی اگر کارت ملی را در دسترس نداشته باشید ولی شماره ملی را بدانید برای ثبت درخواست طلاق توافقی کفایت می کند در صورت در دسترس نبودن عقدنامه می بایستی به دفترخانه ای که ازدواج کرده اید مراجعه کرده و رونوشت اخذ نمایید.

نکته: در تمام مراحل طلاق توافقی (طلاق توافقی مراحل) در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد نمی باشد حتی مرحله ثبت طلاق در دفترخانه نیز می تواند با حضور وکیل و بدون حضور زوجین باشد. 

گروه وکلای ره جویان عدالت با سال ها تجربه در زمینه دعاوی خانوادگی خاصه خدمات ویژه به ایرانیان مقیم خارج از کشور آمادگی کامل برای قبول وکالت ایشان در ایران و تهران را دارند.

نکته: توجه داشته باشید هیچ زن و شوهری نمی توانند بدون رای دادگاه به دفتر خانه طلاق مراجعه کنند و هیچ دفتر خانه ای نمی تواند طلاق را بدون رای دادگاه ثبت کند.


مدارک لازم برای طلاق توافقی:

عقدنامه و شناسنامه زوجین مدارک لازم برای طلاق توافقی اگر کارت ملی را در دسترس نداشته باشید ولی شماره ملی را بدانید برای ثبت درخواست طلاق توافقی کفایت می کند در صورت در دسترس نبودن عقدنامه می بایستی به دفترخانه ای که ازدواج کرده اید مراجعه کرده و رونوشت اخذ نمایید.


هزینه طلاق توافقی: 

در صورتی که هم زوج و هم زوجه بخواهند برای انجام طلاق در دادگاه حضور نداشته باشند هر یک از زوجین باید یک وکیل انتخاب کنند که پیگیری تمام مراحل طلاق توافقی را انجام دهند. برای انجام و رسیدگی دادگاه هردو نفر وکیل بایستی حضور داشته و به جای موکل پی گیری انجام مشاوره، ثبت دادخواست، جلسه رسیدگی دادگاه، ثبت طلاق در دفترخانه طلاق و ….. را انجام دهند. هزینه هر وکیل برای طلاق توافقی برابر با یک میلیون تومان می باشد و زوجین در طول مراحل دادگاه هیچگونه هزینه اضافی پرداخت نخواهند کرد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی