گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

با ما شما همیشه یک قدم جلوتر هستید...

گروه وکلای دادگستری ره جویان عدالت

با ما شما همیشه یک قدم جلوتر هستید...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱
  • ۰

بسیاری از زوجین که جهت طلاق توافقی مراجعه می نمایند تفکرشان به این صورت است که زوجه باید تمام حق و حقوق خود را به زوج ببخشد، در صورتی که به این شکل نمی باشد و زوجه در صورت قبول زوج می تواند تمام حق و حقوق خود را مطالبه نماید. قبل از ثبت طلاق توافقی و ارجاع به شعبه دادگاه لازم است که زوجین توافقی بین اموری که ذیلاً به آنها می پردازیم توافق نمایند: 



چنانچه طرفین اقدام به گرفتن وکیل بنمایند این امر 3 الی 5 روزکاری زمان می برد تا دریافت حکم از دادگاه انجام شود. 
1- مهریه: از حقوق مالی زوجه میباشد که زوجه می تواند تمام مهریه . خود را در قبال طلاق به زوج بذل بنماید (ببخشد) و یا می تواند طبق توافقی که با زوج دارند مقداری را بذل بنماید و الباقی را طبق توافق دریافت نماید یا کلاً مهریه خود را دریافت نماید در هر صورت باید بر سر این مسئله به توافق برسند ولی چنانچه بخواهند گواهی قطعیت دریافت نمایند و صیغه طلاق بعد از صدور گواهی عدم امکان سازش شد جاری شود زوجه باید تعدادی از مهریه خود را بذل نماید که این مقدار می تواند ربع یک سکه طلای تمام بهار آزادی هم باشد.


2- نفقه: نفقه اعم است از خوراک، پوشاک، مسکن که زوجین در طلاق توافقی باید بر سر نفقه حال، گذشته، آینده (دوران عده) به توافق برسند چنانچه با یکدیگر زندگی کرده باشند، می-توانند توافقی بر سر نفقه بنمایند.
3- اجرت المثل: اجرت المثل یعنی کارهایی که زوجه در منزل زوج به دستور وی و به قصد عدم تبرع (مجانی) انجام داده است مانند شیردادن بچه، که در این صورت می تواند از زوج مبلغی را به عنوان اجرت المثل دریافت نماید که این مبلغ سالیه حداقل 700 هزار تومان الی 1.000.000 میلیون تومان می باشد و اینکه چه موقع باید پرداخت شود باید در توافقات مشخص شود.
4- جهیزیه: چنانچه زوجه دارای جهیزیه باشد زوجین مکلف به توافق بر استرداد آن به زوجه و یا عدم استرداد آن هستند و طبق توافقاتی زمانی از طرف زوجین مشخص می شود که این زمان حتی می تواند بعد از اجرای صیغه طلاق باشد که زوجه به محل زندگی مشترک مراجعه نماید و جهیزیه را به هر مکان که بخواهد انتقال بدهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی